czwartek, 13 listopada 2014

Jag ska sälja gästhuset - hur bör man göra det bra ?.

Försäljning av gästhuset eller hotellet är förknippad med en ordentlig förberedelse.
Försäljning av hotellet eller gästhuset.
företagsförsäljning,Hotell til salu, företag till salu
Titta också texten på portalen GlobalBroker Sverige - restauranger, företag, hotell till salu.

Hotell eller gästhus som du kommer att sälja är funkade affär men skiljer sig från andra affärer med stort värde av fastigheten. Ändå om det har bara anställda arbetstagare, förutom ägare, förekommer från försäljnings syn – försäljning av fungerade firman. Man kan förvänta sig att försäljning av hotellet ska vara lite annorlunda än försäljning av typiska firman.
Generellt har varje man haft egen erfarenhet inom försäljning eller köp någon fastighet. Företagare tänker att skala av komplexiteten av försäljning av hotellet eller firman ska vara jämförbar med grad av transaktions komplexitet av försäljning av annan fastighet. Och även om det skiljer sig från det verkligen väldigt lite medan verkligheten är helt annorlunda.
Skillnader i försäljning av hotellet eller firman och försäljning av fastigheten.
Försäljning av företaget och det funkade hotellet är mer komplicerad än försäljning av fastigheterna på grund av några orsaker :
  • Större mängd av informationer bör levereras till investor
  • En typisk fastighet har inga inkomster
  • Vid fastigheter finns inga arbetstagare
  • I fall av fastigheter finns inga teman på att skaffa kunder
På detta skäll nivå av komplexitet av försäljning av firman eller försäljning av företaget är en minst storleksordning högre än vid försäljning av fastighet.
En av de nyckelfrågor till att fundera på vid förberedning till försäljning av hotellet är lämpligt hotells värdering.
Vad är marknadsanalys och värdering för något?.
Om du har ett hotell till salu du bör komma ihåg att varje gång när man finansierar eller refinansierar ett hotell varje transaktions sida kan kräva ett visst sätt av marknadsanalys samt värdering som ska visa beräknande finansiella resultat. Dessa analyser kan ha många namn till exempel förstudium . Oavsett namn innehåller de övrigt fasta komponenter :
  1. Lägets omdöme om hotellet och karaktäristiska egenskaper av detta läge
  2. Analys av efterfrågan för tjänster av hotellet
  3. Tillstånd av konkurrens
  4. Kvantifiering av viktiga karaktäristiska egenskaper.
  5. Analys av inkomster och kostnader av hotell till salu
  6. Upprättandet av marknads värdering av hotellet till salu
På vilket sätt hitta snabbt köpare för hotellet eller gästhuset ?.
Det är bäst att leta efter professionella rådgivarens hjälp. Detta stöd kan vara i form av av agent eller mäklare. På grund av både fastighetsmäklare och professionell affärsmäklare kan kräva ensamrätt till försäljning. Det kan vara så att du ska vara tvungen att ta beslut med vem bör arbeta.

Företag till salu : 5 portaler, 10 månader och ingen resultat. Detta innebär vad du bör inte göra vid försäljning av firma.

Spontan inställning vid företagets försäljning funkar inte alls.
Typiskt exempel inom företagets försäljning. Du säljer en liten affär – det är inte viktigt om det är en restaurang, ett produktionsbolag eller ett apotek. Jag lägger upp på några portaler korta meningar så som "ett blomstrande företag till salu" med hopp att någon ska vara intresserad av. Det är möjligt att det ska hända men oftast det är inte så. Tiden går, dagarna löper – då och då har du några sporadiska kontakter men det händer inget verkligen. I livet är allt möjligt men i företags försäljning sådana spontana inställning funkar inte alls vid försäljning av affären.

företagsförsäljning, företag till salu

Varför är det så ?. Det händer så därför att gör några typiska fel vilka försvårar dig hela processen.

Fel 1 – ett beslut och en motivation av firmas försäljning.
Första ärende som du bör komma till insikt om är det ett faktum av försäljning av firman att man kan inte göra lätt och spontant. Här funkar Murphys lagar var oftast ansträngnings nivå är uppnått av målet ska vara många gånger högre än vad det var antagits i början.
Vilken är riktig orsak till försäljning?.
Att ändra bransch , att åka utomlands eller familjeskäl är orsaker som ger ägare till affär till salu. Samtidigt titta på finansiella rapporter av affärer säger helt annat – firmorna är vid konkurs. Investor lurar du helst inte men dig själv du kan - objektivitet är en mest angelägen sak. Om du kan kontrollera sina känslor nästa ditt steg ska vara bekännelse av okritisk acceptans av verkliga motiv som driver dig. Varför: redan vid fastställa motiv av försäljning din mage ska föreslå som har inget att göra med sanningen. För bra plan av hela process bör du se och acceptera riktiga orsaker som driver dig. Om du ska inte göra det du kan inte planera förädlingsprocessen som ska sluta med succé.

Fel benämning av försäljnings nivå vid uppgiften om firman.
Försäljnings marknad av små firmor är förmodligen en av de minst effektiva som finns. Antagningen att allt ska gå snabbt och effektivt är den sista som du kan ta vid försäljning av företag. Även om i fall av liten affär är det att mycket krävande försäljnings process som du kan träffas med. Du bör vara medveten om att verkligheten är brutal , flera försäljnings projekt av firma slutar inte med succé. Anses av ägare finns inkomster från försäljning av företag som också är planerat att uppfylla behov pensionsålder som vissas fel spekulation. Sådant felaktigt synsätt vid många situationer kan orsaka fällning av position och social uteslutning.
Det är ett inte så bra meddelande. Den goda nyheten är sådant att vid korrekta planering och förberedning hela processen försäljningsprocess detta scenario ska inte förverkligas. Lösningen på detta problem krävs dock grundläggande förändring i tänkandet av företagare som problemet gäller.

Fel 2 - bra förberedning till försäljningsprocess av din firma.
Spontan strategi funkar inte, utan bra förberedning kan du inte sälja firman. Genom att kasta anbud så som blomstrande företag till salu på 15 portaler i själva verket meddelar du din depression och brist av förberedning som ska snabbt vara identifierats av erfarna köpare. Ja ! Kvalificerade investor tvärtom tills nyfikna och tittande människor. Kvalificerad investor har pengar och vet mycket bra vad ör det som de letar efter. Typiska problem vid förberedning av företags försäljning.
  • Brist av dokumentering till försäljning av firman.
  • Oordnade problem organisering – lag.
  • Ovårdad omgivning av din firma , brist av renhet och prydhet.
  • Oregistrerade försäljning.
  • Extra , förutom de huvud typer av verkan och förekomster av tillgångar som inte är förknippad med ditt verkans ämne.
  • Oförståelse av försäljningsprocess av företaget
  • Ingen värdering av din firma.
En mycket vanlig orsak är brist av korrekt dokumenterings förberedning. Det är förvånande men det är verkligheten. I fråga om ett litet företag som handlar inte om särskilt genomarbetade dokumentation, men det måste vara! Vad behöver du? Förbereda en kort första erbjudande (kallas en blind profil eller kort exposé) och ett informationsmemorandum (kallas ibland lång exposé). En dokumentering i fall av litet företag är inte en svår fråga . Profilen av ditt företag , som du kommer att använda är nödvändigt att först kontakta en textsida och informationsmemorandum är från några få till flera sidor av papper .
Dessutom måste du vara medveten om att alla oordnade frågor kommer allvarligt försvårning vid företag. regel används av köpare är det att „om du är osäker ge upp ”. En viktig sak , vid försäljning och värdering av firma oregistrerade inkomster finns inte.

Fel 3 - brist på förståelse av den potentiella profilen av investor.
Det främsta skälet till att är att du inte förstår investors profil lämplig för din verksamhet . Vem mer kommer att köpa skönhetssalong ingen annan räkenskapsverk och vem kommer att köpa fler företag med 150 anställda. Publicering av ditt erbjudande i slump inte ger önskad effekt . Om vid början har du inte klar bild av möjliga köpare till din affär så det är självklart att du ska inte kunna starta rätta kanaler av för att hitta rätt köpare. Vet du vem kan köpa ditt företag, oavsett om det är en fysisk person, ett annat företag, en professionell investerare eller investeringsfond?.

Fel 4 - processen och planen process av din firma.
Förberedelser till försäljning av företag är också en god förståelse för hela processen - från början till slut. Förståelse av profilen av en potentiell investor, rätt marknadsföringsmetoder som börjar på nödvändig förståelse att vidta åtgärder och verkliga tidsplanen för processen att sälja ditt företag. Om i början vision om hur processen ska se ut, den enda som du förlorar är bara tid.
Huvud regel som används av dig bör låta - lämpliga åtgärder i rätt tid . Andra resurser - GlobalBroker - företag till salu.
Din förståelse mekanismer av firma här är kritisk utan det du kan inte sälja ditt företag . Du ska inte sälja ditt företag , om du ska inte förstå av ytterligare saker :
  • Är mitt företag är det möjligt att sälja mitt företag ?
  • Vem är potentialen investeraren av min firma ?
  • Hur kan du nå den? Vilka marknadsförings kanaler bör startats till nå de potentiella köparna?
  • Ska du sälja din firma själv eller med M&As rådgivare ?
  • Vilka steg är nästa vid hela processen?
  • Vilka materialer bör jag förberedda?
  • Vad med pris? kommunicera det ?
  • Hur förbereder man investeringsmemorandum ?

 

Försäljning företaget - själv eller med hjälp av företrädare?

Om du vill sälja företaget det viktigaste beslutet, vilket du bör ta, är om du ska göra det själv eller leta efter företagsmäklarens hjälp. Det finns fördelar och nackdelar bägge möjligheter, som bör man analysera före att ta det slutliga beslutet . Du bör vara medveten om att varje transaktion oavsett eller enkel eller komplicerad,  engagerar mycket tid och det personliga engagemang i samtal och möten, bearbetning av  dokument.
Du borde svara dig själv på den grundläggande saken, om du kan låta dig själv göra det, när samtidigt driver ditt företag? Oavsett vad du bestämmer dig att göra, värt att ordna ett möte mäklare för att det kan underlätta nå vetenskap om marknaden eller den möjliga transaktions tiden. Den första fördelen av företrädare är att du arbetar i firman medan mäklaren säljer. Det är stor nytta. Eftersom förhandlingarna och samtalen innebär många känslor, kan vara en bra mellanlänk, som mildrar spänningar. Förberedning  dokumentation för samtal och förhandlingar är mycket tidskrävande. Det är bättre att anta, att du har kunnighet att driva en firma och mäklaren säljer firma.
företagsförmedlare
Företagsförmedling Tyskland, Polen, Danmark, Brasilien.

Om du vill engagera rådgivare inom försäljning av företag, nedan några tips.
  • Försök att följa rekommendationer från ditt område. Prata med advokater, revisorer och affärspartner, om de ska kanske kunna föreslå.
  • Många rådgivare och företrädare inom försäljning av företag är generalister. Vi ämnar här att representerar och har att göra med många typer av företag. Det är helt okej om deras huvudsaklig sysselsättning är försäljning av firma och INTE försäljning av fastigheter.
  • Betrakta typer av företag som hittills var såld av företrädare eller rådgivare samt intervallvärden och andra detaljer från försäljning av firma.
  • Få vetaom vilka värderingsmetoder ska användas i ditt fall.  Många affärsmäklare,särskilt i samband med försäljning av små företag, har utvecklats magregler för snabbt värdering av talet. Om de kan vara ett tecken, det är bara ett tecken som bör inte behandlas på ett annat sätt. Låt inte att dina prisförväntningar ska vara formade på så primitivt sätt.
  • Hemlighet och sekretess av den själva försäljningsprocessen- fråga hur rådgivaren  ska behålla det.
  • Företrädarna brukar allmänt ta en provision av värdet fråntransaktion. Typiskt lön  kan vara från 10 till 12 %. Innan du hunnit vara arg, du bör vara medveten om att företagsförsäljning är mycket svårare än fastighetsförsäljning.
  • Försäljning av firman kan uppstå fasta avgifter. Nästan alltid är de en standard i fall när det gäller om eftersökning av utländska investerare.
Utbildning. Utbildningens riktning av rådgivare eller företrädare inom försäljning av företag är inte bättre indikation på effektiviteten. Inställningen till ditt försäljningsprojekt  är också viktig och tron i dess framgång. Avtalet med mäklare kan vara olik formade. Avtalen kan vara på  exklusivitet eller icke-exklusivitet.
Längden på kontraktet är sällan kortare än 6 månader. Statistiker säger att för företagsförsäljning bör du räkna med 12 månader eller med längre perioden. Referenser bör du få utan den tydliga begäran. Om det är inte så du bör insistera. Genom referenser är det bäst att kolla effektivitet
Hur ska försäljningsprocessen se ut? Ska din kandidat till företrädare samarbeta med andra företrädare i regionen eller landet? Yrkesmässigt ackreditering?
Dessutom du bör ha säkerhet att samarbetet kommer att gå bra.
Du säljer själv.
Du säljer själv. Några saker som du bör vara uppmärksam på innan du tar det final beslutet. Disponerar du tiden för att ta hand om alla ovan nämnda saker för att genomföra försäljningen av  firma och sluta transaktionen med viss resultat? Försäljningen av företag är  mycket arbete vid dokumentering och förberedelser. Vill du göra det själv? Har dina arbetstagare erfarenhet inom transaktioner? Hur mycket kostar dem? Hur deras kostnader ser ut? Kommer du att känna dig bra om alla beslut är du tvungen att ta själv? Behöver du inte stöd eller även bara möjligheten att diskutera dina idéer eller påhitt  med någon som är ute och kan ha en självständig åsikt? Har du personlig erfarenhet inom försäljning av firman? Att spendera tid på försäljningsprocessen ska vara ett problem till den nuvarande  funktioneringen av företag? Har du några potentiella köpare i åtanke? Arbetstagare, familj, konkurrenter, leverantörer eller andra strategiska köpare? Beslutet måste du ta själv.

Företag till salu.


Med stor möda har du startat eget. antagligen kan du inte tänka på att kanske om några år kommer du att vilja att sälja din verksamhet. det är en hel del möjliga orsaker till en sådan situation. Nya livs- yrkes mål , konkurrensens påtryckning , byte av bostadsstället. Eller också finansiella problem - det allt utgör grunden till ditt beslut. Oavsett vad som utgör förutsättningen bör du vara medveten om , att problem med att sälja verksamheten kan vara ett av de svåraste affärs händelser som finns. Orsaken är enkel - företags försäljningsmarknads effektivitet är extremt låg.

företagsförsäljning, företag till salu
Om du behöver hjälp inom försäljning och köp av firma leta efter även på portalen - företag säljes .

Det är utan någon betydelse, om din verksamhet är ett hotell, en restaurang, ett apotek, en affär, ett litet företag inom produktion eller tjänster - alltid står du inför ett stort problem. Om du bara tänker , att själva processen kommer att vara snabb och enkel , då har du stort fell. Statistiska data säger hårt , att nästan 70 % av företagsförsäljnings processer som har börjats , som har färre än 20 anställda slutar med nederlag. Kanske kommer denna information att vara för dig en stor överraskning. En bra nyhet är däremot det, att detta scenario med en tillräcklig förberedelsens nivå kan slippas. är det möjligt att förenkla och påskynda allt detta ?. Typiska spörsmål , som var och en som vill sälja bolag måste ta itu med, är följande:
Huvudämne är hur man hittar person intresserad av köpet. Dessutom, ämne att överväga, bör man göra det på egen hand, eller bör man söka hjälp från en fackman. Dessutom börja inte med företag försäljning, om du inte kommer att känna till värdet. Även om du har en uppfattad mening när det gäller ditt företags värde, måste du veta , i vilket moment bör man ange. Måste man göra det på en gång, i första början av förhandlingar, eller kanske bör man vänta ?. Dessutom , vilka är tekniska etapper för att genomföra transaktionen?. Hur länge säljer man ett företag?. Denna lista på dilemma är ganska lång. I nästa postar kommer vi att i tur och ordning analysera alla dessa ämnen.. Om du begriper nyckelproblem, vilka du du måste ta itu med under processen, kan den avslutas med succé. Förberedelsen och konsekvent förverkligande utgör grunden till att uppnå det avsedda målet.