czwartek, 13 listopada 2014

Försäljning företaget - själv eller med hjälp av företrädare?

Om du vill sälja företaget det viktigaste beslutet, vilket du bör ta, är om du ska göra det själv eller leta efter företagsmäklarens hjälp. Det finns fördelar och nackdelar bägge möjligheter, som bör man analysera före att ta det slutliga beslutet . Du bör vara medveten om att varje transaktion oavsett eller enkel eller komplicerad,  engagerar mycket tid och det personliga engagemang i samtal och möten, bearbetning av  dokument.
Du borde svara dig själv på den grundläggande saken, om du kan låta dig själv göra det, när samtidigt driver ditt företag? Oavsett vad du bestämmer dig att göra, värt att ordna ett möte mäklare för att det kan underlätta nå vetenskap om marknaden eller den möjliga transaktions tiden. Den första fördelen av företrädare är att du arbetar i firman medan mäklaren säljer. Det är stor nytta. Eftersom förhandlingarna och samtalen innebär många känslor, kan vara en bra mellanlänk, som mildrar spänningar. Förberedning  dokumentation för samtal och förhandlingar är mycket tidskrävande. Det är bättre att anta, att du har kunnighet att driva en firma och mäklaren säljer firma.
företagsförmedlare
Företagsförmedling Tyskland, Polen, Danmark, Brasilien.

Om du vill engagera rådgivare inom försäljning av företag, nedan några tips.
  • Försök att följa rekommendationer från ditt område. Prata med advokater, revisorer och affärspartner, om de ska kanske kunna föreslå.
  • Många rådgivare och företrädare inom försäljning av företag är generalister. Vi ämnar här att representerar och har att göra med många typer av företag. Det är helt okej om deras huvudsaklig sysselsättning är försäljning av firma och INTE försäljning av fastigheter.
  • Betrakta typer av företag som hittills var såld av företrädare eller rådgivare samt intervallvärden och andra detaljer från försäljning av firma.
  • Få vetaom vilka värderingsmetoder ska användas i ditt fall.  Många affärsmäklare,särskilt i samband med försäljning av små företag, har utvecklats magregler för snabbt värdering av talet. Om de kan vara ett tecken, det är bara ett tecken som bör inte behandlas på ett annat sätt. Låt inte att dina prisförväntningar ska vara formade på så primitivt sätt.
  • Hemlighet och sekretess av den själva försäljningsprocessen- fråga hur rådgivaren  ska behålla det.
  • Företrädarna brukar allmänt ta en provision av värdet fråntransaktion. Typiskt lön  kan vara från 10 till 12 %. Innan du hunnit vara arg, du bör vara medveten om att företagsförsäljning är mycket svårare än fastighetsförsäljning.
  • Försäljning av firman kan uppstå fasta avgifter. Nästan alltid är de en standard i fall när det gäller om eftersökning av utländska investerare.
Utbildning. Utbildningens riktning av rådgivare eller företrädare inom försäljning av företag är inte bättre indikation på effektiviteten. Inställningen till ditt försäljningsprojekt  är också viktig och tron i dess framgång. Avtalet med mäklare kan vara olik formade. Avtalen kan vara på  exklusivitet eller icke-exklusivitet.
Längden på kontraktet är sällan kortare än 6 månader. Statistiker säger att för företagsförsäljning bör du räkna med 12 månader eller med längre perioden. Referenser bör du få utan den tydliga begäran. Om det är inte så du bör insistera. Genom referenser är det bäst att kolla effektivitet
Hur ska försäljningsprocessen se ut? Ska din kandidat till företrädare samarbeta med andra företrädare i regionen eller landet? Yrkesmässigt ackreditering?
Dessutom du bör ha säkerhet att samarbetet kommer att gå bra.
Du säljer själv.
Du säljer själv. Några saker som du bör vara uppmärksam på innan du tar det final beslutet. Disponerar du tiden för att ta hand om alla ovan nämnda saker för att genomföra försäljningen av  firma och sluta transaktionen med viss resultat? Försäljningen av företag är  mycket arbete vid dokumentering och förberedelser. Vill du göra det själv? Har dina arbetstagare erfarenhet inom transaktioner? Hur mycket kostar dem? Hur deras kostnader ser ut? Kommer du att känna dig bra om alla beslut är du tvungen att ta själv? Behöver du inte stöd eller även bara möjligheten att diskutera dina idéer eller påhitt  med någon som är ute och kan ha en självständig åsikt? Har du personlig erfarenhet inom försäljning av firman? Att spendera tid på försäljningsprocessen ska vara ett problem till den nuvarande  funktioneringen av företag? Har du några potentiella köpare i åtanke? Arbetstagare, familj, konkurrenter, leverantörer eller andra strategiska köpare? Beslutet måste du ta själv.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz