czwartek, 13 listopada 2014

Företag till salu : 5 portaler, 10 månader och ingen resultat. Detta innebär vad du bör inte göra vid försäljning av firma.

Spontan inställning vid företagets försäljning funkar inte alls.
Typiskt exempel inom företagets försäljning. Du säljer en liten affär – det är inte viktigt om det är en restaurang, ett produktionsbolag eller ett apotek. Jag lägger upp på några portaler korta meningar så som "ett blomstrande företag till salu" med hopp att någon ska vara intresserad av. Det är möjligt att det ska hända men oftast det är inte så. Tiden går, dagarna löper – då och då har du några sporadiska kontakter men det händer inget verkligen. I livet är allt möjligt men i företags försäljning sådana spontana inställning funkar inte alls vid försäljning av affären.

företagsförsäljning, företag till salu

Varför är det så ?. Det händer så därför att gör några typiska fel vilka försvårar dig hela processen.

Fel 1 – ett beslut och en motivation av firmas försäljning.
Första ärende som du bör komma till insikt om är det ett faktum av försäljning av firman att man kan inte göra lätt och spontant. Här funkar Murphys lagar var oftast ansträngnings nivå är uppnått av målet ska vara många gånger högre än vad det var antagits i början.
Vilken är riktig orsak till försäljning?.
Att ändra bransch , att åka utomlands eller familjeskäl är orsaker som ger ägare till affär till salu. Samtidigt titta på finansiella rapporter av affärer säger helt annat – firmorna är vid konkurs. Investor lurar du helst inte men dig själv du kan - objektivitet är en mest angelägen sak. Om du kan kontrollera sina känslor nästa ditt steg ska vara bekännelse av okritisk acceptans av verkliga motiv som driver dig. Varför: redan vid fastställa motiv av försäljning din mage ska föreslå som har inget att göra med sanningen. För bra plan av hela process bör du se och acceptera riktiga orsaker som driver dig. Om du ska inte göra det du kan inte planera förädlingsprocessen som ska sluta med succé.

Fel benämning av försäljnings nivå vid uppgiften om firman.
Försäljnings marknad av små firmor är förmodligen en av de minst effektiva som finns. Antagningen att allt ska gå snabbt och effektivt är den sista som du kan ta vid försäljning av företag. Även om i fall av liten affär är det att mycket krävande försäljnings process som du kan träffas med. Du bör vara medveten om att verkligheten är brutal , flera försäljnings projekt av firma slutar inte med succé. Anses av ägare finns inkomster från försäljning av företag som också är planerat att uppfylla behov pensionsålder som vissas fel spekulation. Sådant felaktigt synsätt vid många situationer kan orsaka fällning av position och social uteslutning.
Det är ett inte så bra meddelande. Den goda nyheten är sådant att vid korrekta planering och förberedning hela processen försäljningsprocess detta scenario ska inte förverkligas. Lösningen på detta problem krävs dock grundläggande förändring i tänkandet av företagare som problemet gäller.

Fel 2 - bra förberedning till försäljningsprocess av din firma.
Spontan strategi funkar inte, utan bra förberedning kan du inte sälja firman. Genom att kasta anbud så som blomstrande företag till salu på 15 portaler i själva verket meddelar du din depression och brist av förberedning som ska snabbt vara identifierats av erfarna köpare. Ja ! Kvalificerade investor tvärtom tills nyfikna och tittande människor. Kvalificerad investor har pengar och vet mycket bra vad ör det som de letar efter. Typiska problem vid förberedning av företags försäljning.
  • Brist av dokumentering till försäljning av firman.
  • Oordnade problem organisering – lag.
  • Ovårdad omgivning av din firma , brist av renhet och prydhet.
  • Oregistrerade försäljning.
  • Extra , förutom de huvud typer av verkan och förekomster av tillgångar som inte är förknippad med ditt verkans ämne.
  • Oförståelse av försäljningsprocess av företaget
  • Ingen värdering av din firma.
En mycket vanlig orsak är brist av korrekt dokumenterings förberedning. Det är förvånande men det är verkligheten. I fråga om ett litet företag som handlar inte om särskilt genomarbetade dokumentation, men det måste vara! Vad behöver du? Förbereda en kort första erbjudande (kallas en blind profil eller kort exposé) och ett informationsmemorandum (kallas ibland lång exposé). En dokumentering i fall av litet företag är inte en svår fråga . Profilen av ditt företag , som du kommer att använda är nödvändigt att först kontakta en textsida och informationsmemorandum är från några få till flera sidor av papper .
Dessutom måste du vara medveten om att alla oordnade frågor kommer allvarligt försvårning vid företag. regel används av köpare är det att „om du är osäker ge upp ”. En viktig sak , vid försäljning och värdering av firma oregistrerade inkomster finns inte.

Fel 3 - brist på förståelse av den potentiella profilen av investor.
Det främsta skälet till att är att du inte förstår investors profil lämplig för din verksamhet . Vem mer kommer att köpa skönhetssalong ingen annan räkenskapsverk och vem kommer att köpa fler företag med 150 anställda. Publicering av ditt erbjudande i slump inte ger önskad effekt . Om vid början har du inte klar bild av möjliga köpare till din affär så det är självklart att du ska inte kunna starta rätta kanaler av för att hitta rätt köpare. Vet du vem kan köpa ditt företag, oavsett om det är en fysisk person, ett annat företag, en professionell investerare eller investeringsfond?.

Fel 4 - processen och planen process av din firma.
Förberedelser till försäljning av företag är också en god förståelse för hela processen - från början till slut. Förståelse av profilen av en potentiell investor, rätt marknadsföringsmetoder som börjar på nödvändig förståelse att vidta åtgärder och verkliga tidsplanen för processen att sälja ditt företag. Om i början vision om hur processen ska se ut, den enda som du förlorar är bara tid.
Huvud regel som används av dig bör låta - lämpliga åtgärder i rätt tid . Andra resurser - GlobalBroker - företag till salu.
Din förståelse mekanismer av firma här är kritisk utan det du kan inte sälja ditt företag . Du ska inte sälja ditt företag , om du ska inte förstå av ytterligare saker :
  • Är mitt företag är det möjligt att sälja mitt företag ?
  • Vem är potentialen investeraren av min firma ?
  • Hur kan du nå den? Vilka marknadsförings kanaler bör startats till nå de potentiella köparna?
  • Ska du sälja din firma själv eller med M&As rådgivare ?
  • Vilka steg är nästa vid hela processen?
  • Vilka materialer bör jag förberedda?
  • Vad med pris? kommunicera det ?
  • Hur förbereder man investeringsmemorandum ?

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz